Lördag 29 augusti

Körde till Kilkis på morgonen. Hade bestämt mig för att köpa en mörkblå jeanskjol och en snygg lite större väska. Det var inte så mycket folk på marknaden idag men inte hittade jag någon jeanskjol inte. Däremot hittade jag en svart kjol som jag ville ha. Försäljaren upplyste högljutt om att idag kostade alla hans varor 5 euro istället för 10 men när jag skulle betala så kostade kjolen plötsligt 10 euro. När jag påpekade att han ju klart och tydligt deklarerat att allt kostade 5 euro så påstod han att det var bara blusarna som reades. Påföljden blev att jag lämnade tillbaka kjolen. Lyckades dessutom komma i gräl med en frukthandlare. Jag fick inte plocka frukten själv från hans korgar utan han skulle lägga ner frukten i påsen. Jag vill själv bestämma vilka apelsiner jag vill ha. Samma påföljd där, gick därifrån utan att handla. Köpte sen massor med frukt och grönsaker vid ett annat stånd, varor som jag själv fick plocka ner i påsar.

Träffade Else och Elias och vi gick tillsammans till Lampi, där vi åt det vanliga. Fisk, musslor m m och till det drack vi ouzo. Satt där och åt i två timmar. Därefter åkte vi till Marinopoulos och veckohandlade.

Hemkomna till byn hade vi siesta och ikväll har vi ätit lite lätt och slagits med myggen.

Nu ska vi se om det finns något bra på TV. Ska läsa Aftonbladet och kolla väderprognosen. Idag var det över 30 grader igen och det ska tydligen bli så några dagar framåt. Lite åskväder kommer vi väl att drabbas av också.

#1 - - fia,marika, micke o fabbe:

hahahaha mycket underhållande läsning

#2 - - Författaren:

Ironiskt, eller .....

#3 - - Gamerguy:

Låter riktigt trevligt :)

Ha en trevlig söndag.