Söndag 30 augusti

21 grader varmt och soligt på morgonen.

Efter frukosten skulle Appe som vanligt gå sin morgonpromenad. Jag höll på att diska när jag hörde ett hysteriskt vrål (plus ramotto) från altanen. Jag rusade ut och förväntade mig att hitta en allvarligt skadad man men det var dock inte så allvarligt. Det visade sig att en stor groda hade somnat i Appes ena sko och  grodan tyckte inte det var skönt när storfoten skulle ner i skon. Där av vrålet. Grodan hoppade iväg så fort att jag inte hann pussa den. Tänk om det var en prins. Vi har förresten massor med grodor här på gården om kvällarna. Till och med uppe på altangolvet hittar vi grodskitar.

Det är egentligen inte konstigt att våra barn är paniskt förskräckta för spindlar och andra flygande insekter. Jag menar när familjefadern, som ska skydda sin familj mot faror, är så rädd för en groda.

Eftermiddagen ägnade vi åt grillning. Det var bara 30 grader varmt så vi kunde faktiskt sitta ute i skuggan och äta.

Ikväll har vi suttit ute och återigen slagits med myggen. Det åskar och blixtrar i horisonten så man kan hoppas på lite regn framåt natten.