OP, sill och gamla potatis

Enkel midsommarbuffé med matjesfilé, gräslök, gräddfil m m men tyvärr inga nypotatis. T o m jag drack öl, vilket inte hör till vanligheten. Har smakat nån gång men det är ingen höjdare. Tyckte inte det passade att dricka vin ihop med OP så jag offrade mig. Maten smakade jättegott och p g a värmen satt vi i skuggan uppe på altanen. Nån timmas siesta efter denna måltid kändes bra.

På kvällen tände Appe grillen och vi bjöd in Katina och Apostolos också. Satt ute ganske länge och slogs med myggen. Appe och jag är ju redan imuna mot dessa insekter men stackars mina syskon och svägerskor. Helt uppätna av knott och mygg.

Tyvärr nåddes Katina och Apostolos av tragiskt telefonsamtal. Apostolos systerdotter, bara 35 år gammal, hade avlidit under kvällen efter ett par månaders sjukdom. Georgios och Anneta kom hem vid 12-tiden på natten och strax efter 01 åkte hela familjen till Ptolemaida till Apostolos syster. Begravning ska ske inom 24 timmar efter dödsfallet så det var bara att sätta sig i bilen och åka. Ett tråkigt slut på en annars så trevlig midsommarafton.