Knaperi, knaperi, knaperi knus ..

vem är det som knaprar på vårt hus?
 
Svaret på den frågan har vi ännu inte fått. Häromdagen såg jag spår av typ sågspån på altanbordet. Tittade upp i taket och upptäckte små, små borrhål. Vid närmare undersökning av taket såg Appe att en ribba såg lite konstig ut. Knackade försiktigt på ribban och då föll massor av spån ut på golvet.  Appe har idag rensat alla borrhål i taket. Någon träätare har vi ännu inte sett. Ska kontakta nån expert och höra om det finns något gift man kan spruta med för att få död på ohyran.
#1 - - Ännu ett fan:

Verkar som det vore lugnare att bara ha fyrfota husdjur som ni matar, de har ni åtminstone koll på vad de stoppar i sig.

#2 - - Eva i Aten:

Jobbigt det där. Det verkar vara vanligare i Grekland att trä blir angripet av skadedjur. Väldigt vanligt problem med gamla möbler verkar det som. Säkert finns det något som tar kål på baggarna eller vad det nu är.

Jag har hittat till er blogg via en kommentar i Ingabritts blogg av en anonym kvinna (http://www.blogger.com/comment.g?blogID=8879284457016777681&postID=5629774971146602684) och givetvis hälsar jag då på. Jag har en lista i min blogg med alla svenska bloggar i Grekland och vill förstås fixa en länk till er där. Har ni något foto på er som jag skulle kunna få sätta in där? Isåfall, maila till grekisksallad(a)hotmail.com
Här kan ni kika in, så ni får se hur listan ser ut:
http://evaiaten.blogspot.gr/2011/05/alla-svenska-bloggar-i-grekland.html
Hej svejs
☼☼☼

#3 - - [email protected]:

Kan vara ett djur som liknar en geting, de borrar små hål i trä. Upptäckte en uppe som försökte borra igenom panelen. I den lasyr vi målat med finns ett medel mot skadeinsekter, som de blandar i färgen.Kolla med en färghandlare.