Den årliga släktträffen


Som väntat var det inte så många deltagare i årets släktträff. Endast ett 20-tal Mitroulisar kom till mötesplatsen vid Profet Ilias kapell. Det var trevligt och vi åt god mat. Som vanligt hade Kostas med sig vin från sin egen vingård, www.mitroulis.gr.
 
 
Härligt med naturlig skugga denna varma dag.
 
Tjock morgondimma över Vlasti.
När vi var på väg från Vlasti mötte vi denna förskräckta sköldpadda.
 
 
 
På denna skylt finns regler hur man ska vara klädd när man besöker klostret/kyrkan. Kvinnor får inte ha långbyxor, kort kjol och/eller kortärmad blus. Dessutom är det förbjudet att röka inom området.
 
 
Vi fortsatte färden till Agias Paraskevi, där det finns både en vacker kyrka och ett kloster. Jag hade långbyxor på mig och genast kom en munk fram till mig och sa att jag inte fick gå in om jag inte hade kjol på mig. Han valde själv vilken kjol som passade mig. Riktigt tjusigt.
 
Jag frågade två munkar om jag fick fotografera dem. Jo, men bara för dig, sa de. Tror inte någon av dem läser denna blogg så det gör väl inget om jag visar er bilden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Marika:

Vilket vackert kjoltyg :)

#2 - - Lena:

Det tyckte tydligen munken också.