Imorgon är det den stora dagen

Ja, imorgon, eller rättare sagt idag eftersom klockan här nu är 00.34, har Apostolos namnsdag men vi kommer inte att fira den dagen här hemma. Georgios lille son ska döpas och det lär bli en hejdundrades fest. Pojken ska döpas till Apostolos efter sin farfar, som tyvärr gick bort förra året. Det kommer också att bli en uppvisning/tävling o s v vem av kvinnorna som är vackrast, vem som har finast kläder, frisyr, naglar på både fötter och fingrar och framförallt vem som har högst klackar på skorna. Jag fattar inte hur de orkar hålla på med detta tävlande. Det är ju bara ett spel för galleriet. Det finns ju dom i familjen som inte har ett enda öre att leva på men det vågar man inte visa för släkt och bekanta. Nä, finaste blåsorna ska de ha på sig och finaste frisyrerna ska skapas hos frissan imorgon och på måndag har man inte ett öre kvar att ens köpa ett bröd. I protest mot detta kommer jag till dopet i mina gamla vita jeans och en blus. Inte ska jag gå och kamma mig hos en frisör och inte ska jag fixa mina naglar.Jag tror man kommer längst att visa vem man egentligen är. Fast jag har lovat Appe att inte sätta på mig min fina vristlänk. Han tycker jag är för gammal för sånt.
 
På sena eftermiddagen har det dragit över ett himla ovädet. Det har åskat och blixtrat, regnet har öst ner. Det blev ett uppehåll i regnet och t o m kom solen fram men nu regnar det igen. Hoppas det avtar under natten. Återkommer med bilder och referat från den stora festen imorgon.
 
 
#1 - - Synnove sanden:

Kan inte annat än skratta,känner igen det du skriver om vara finast på brölopp o barndop.Jag har oxå varit anti emot allt detta.Även Angelika o Peter har velat ha svenska kläder o fixat frisyren själva.Till o med Dimitris har reagerat mot detta spel för gallirian.Kram!