Ljuvliga dagar vid hav och pool

Efter att en dag ha varit på stranden i Paralia Katerini förstod vi att små barn hör inte hemma på en sandstrand. Jag som trodde att Daniella skulle älska att gräva i sanden och vi skulle baka sandkakor till henne. Men ack vad vi misstog oss. Hon grävde i sanden och stoppade allt i munnen. Inte så trevligt eftersom det i sanden göms både cigarrettfimpar och t o m hundbajs. Vi bestämde oss för att köra tillbaka efter nån dag och hyra in oss på ett hotell med pool. Vi hittade ett för oss perfekt hotell, Aperio, med sex bassänger, varav en med bara 25 cm djup. Vi stannade i två dygn och varje kväll gick vi till olika restauranger och åt gott.
 
Utsikt från vår balkong.
 

Kostnad: 50 € per natt och rum med frukost. Endast Merenda saknades på buffébordet.
 
Det som är mest beklämmande tycker jag är att det trots väldigt hög arbetslöshet bland ungdomar, knappt inte finns några greker som jobbar inom restaurang- och hotellbranschen. Tydligen är det billigare för ägarna att anställa personal från grannländerna. Förmodar att de inte betalar sociala avgifter för dessa personer.
 
 Eftersom jag är en badkruka badade jag inte i havet. För kallt. Säkert bara 22-23 gr i vattnet. Bassängerna höll ca 27 gr, vilket är perfekt för mig.

De dagar vi inte var vid havet var vi mestadels och badade i en hotellpool 17 km från byn. Hotel Kornilios. Mycket fint med barnpool, där Daniella trivdes. Det var heller inte så mycket folk där. Mest ungdomar från närliggande byar.