Blåsigt värre

Ikväll som först har vinden mojnat. Det har blåst halv storm sedan i lördags. Visserligen har temperaturen hållit sig omkring 25 grader men blåsten har gjort att det inte varit trevligt att vara ute. Vindbyarna var så kraftiga att allt löst i trädgården blåste omkring och massor av blommor och blad blandat med sand har blåst upp på altanen.
 
Vädret har gjort att jag har läst mycket och det är alltid vemodigt när man läst ut en bra bok. Speciellt om handlingen inte slutar som man önskar. Nu tar jag nya tag med en bok jag laddade ner idag. Jag har fått många boktips av Gudrun Aliciotis så jag har många bra böcker att se fram emot. Jag läser också ofta Smålandspostens bokrecensioner, där man får många lästips.
 
Denna bok hoppas jag är lika underhållande som Sophie Kensellas tidigare böcker jag läst.