Lördag - måndag

Jag får väl köpa en flaska vin till Ingrid, fast det var ju egentligen inget svar på frågan. Hon ställde själv en fråga: För det är väl inte Janne? Jo det var Eleni och Janne. Vi träffade dom på marknaden i Kilkis, där vi handlade några grejer enligt önskelistan. Fia ville ha en "robba" och jag hoppas den jag köpte ska passa. Dette vill ha en äkta badsvamp men det har jag ännu inte hittat någon. Det sägs att det ska finnas på apoteken så jag ska dit och kolla. Kinas önskan om kycklingkrydda har jag också strukit på listan. Vi sammanträffade återigen med Janne och Eleni och vi gick till Lampi och åt. Det var varmt och skönt och vi satt där ett par timmar. Det har varit några fina soliga dagar men kvällarna är för tråkiga nu. Tycker det är för mörkt och inget att göra så nu börjar jag också längta hem. På TV tjatas det bara om valet på söndag. Efter valet kommer det att tjatas om resultatet. På söndag är vi och några hundra andra personer bjudna på bröllop. Det är inte ovanligt med 400-500 gäster. Vi känner inte brudparet och knappt inte föräldrarna heller men familjen kommer från Vlasti och är släkt med svågern Apostolos. Bröllopet ska vara i en förstad till Saloniki men jag har ingen lust att åka dit. På inbjudan finns angivet ett kontonummer i Alpha Bank, dit man kan skicka in pengar till brudparet. Det är vanligt att man ger pengar istället för paketer i present. Imorgon är det åter igen marknad i byn. Hittar väl som vanligt något onödigt.