Oväder på gång.

Ett oväder är på väg att dra över Mikrokambos. Av den anledningen stänger jag av dator och övriga elektroniska prylar för att det inte ska inträffa en katastrof. Förmodligen blir det inte en droppe regn. Hoppas jag blir inspirerad att skriva imorgon. Idag har jag rensat ut från garderober och lådor det som ska med tillbaka till Växjö. Hoppas vi kommer iväg i början på nästa vecka (om inget oförutsett inträffar). Den som har önskemål om något vi ska köpa med oss så låt mig veta det nu. Kina, jag har inte hitta Carinos kycklingkrydda, köpte en annan sort men vet inte om den är lika god. Det är varmt som tusan och vi längtar inte bara efter våra barn utan också efter svalare väder. Avundas de som går klädda i långbyxat och långärmat. Det är ju så att när det är varmt kan man inte klä av sig hur mycket som helst men om det är kallt kan man klä på sig vad som behövs. Καλό βράδυ και αύριο είναι καλό μήνα. God natt och imorgon önskar vi alla en bra månad. En bild från kyrkan Agia Paraskevi i byn Milochori, en otroligt vacker kyrka som vi besökte på väg från Vlasti. Vi tände ljus och Appe gjorde ett antal korstecken och pussade många ikoner i denna vackra kyrka. .