Aj som

---- satan vad ont det gjorde och nästa onsdag blir det samma procedur igen. Hu aj, aj. Läkaren sa att han skulle skrapa lite på solskadan på näsan. Vad gjorde han? Jo, bedövning på tre ställen på näsan sen fullkomligt grävde han på nästippen. Därefter smorde han på lite av krämen, som var lika dyr som guld. Jättestor plåsterlapp på och efter tre timmar gick jag tillbaka till mottagningen för att få ljusbehandling. Det var sju gånger värre. I 8,5 minuter låg jag under lampan. Kändes som om det brann på näsan och sekunderna kändes som timmar. Sköterskan sprayade vatten på näsan för att släcka branden. Nu har jag ett svart hål, stort som en 10-öring, på näsan. Och ont gör det. Det värsta är att jag nu vet hur det ska kännas på onsdag. Det blir som vanligt; jag får förtränga läkarbesöket och tänka: det kunde varit värre.