Nästan klara för avfärd

I elvte timmen hann jag gå till min frissa här i byn och klippa mig. Bilen är färdigpackad och jag tror att jag får plats utan att ha massa packning i knät. Katina bjöd på lunch så vi behöver inte resa iväg hungriga.
Strömmen ska snart stängas av och sen är det bara att låsa huset och grinden. Sist kommer datorn att stängas och packas ned. Efter fyra månader här så är det vissa saker man längtar till, t ex diskmaskinen, bättre utrymme i köket och att kunna spola ner toalettpappret i toan. Naturligtvis längtar vi mest efter barn och barnbarn och det ska bli härligt att komma hem till dom igen. Det är förstås många saker som vi kommer att sakna härifrån. Klimatet, maten, Katina och hennes familj och övrig släkt och vänner. Förhoppningsvis kommer vi tillbaka nån gång nästa år.
 
Här är min frissa Dina, när hon sopar undan mitt avklippta hår.
 
 
En hel del grejer återstår att lasta in.
 
Till våra grekiska vänner säger vi  καλό χειμώνα.